İzmir’de toplu ulaşımda yeni dönem: Resmen kabul edildi – Son Dakika Türkiye Haberleri

Ağustos ayında İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin son kombinasyonu, Büyükşehir Belediyesi Belediye Başkan Yardımcısı Zafer Levent Yildiz yönetiminde yapıldı.
Oturumda, İzmir’in kentsel taşınmasında önemli bir yere sahip olan banliyö Izmir (İzban) sistemi, kamu aracının 90 dakikalık transfer ve uygulanması ve parlamento kararıyla kaldırılmıştır.
“2022’de enerji birimlerinin fiyatları yüzde 300’ün üzerinde arttı”
Zafer Levent YeLLL, ezban projesini sürdürülebilir hale getirmek için bir fizibilite raporunun hazırlandığını doğrulayarak:
“Hazırlanan protokolde imzalanan finansal tablo aşağıdaki gibi gösterilmektedir, yılda en az 200 milyon taşımayı planlanan yolcuların sayısı. Pek çok yolcunun mevcut hat kapasitesiyle nakledilmek mümkün değildir. Alınacak biletlerin yıllık geliri yaklaşık 200 milyon dolardır. TCDD için ödenecek hattın kullanımı bilet incelemesinin 5’idir.
Bu yolcuların yaklaşık yüzde 15’i ücretsiz olarak taşınıyor. Biletin yıllık girişleri 22.18 milyon dolar. Beklenen 200 milyon idi. Protokole göre, TCDD için % 5 kirayı ödemeliyiz. Ancak burada kira fiyatı 7,56 milyon dolar. Başka bir deyişle, bilet gelirlerinin yüzde 34’ü. Protokoldeki bu makale uygulanırsa, bilet gelirleri yaklaşık 1 $ olmalıdır.
Ancak, protokolü imzaladıktan sonra ukome yasası Ukome’ye aktarılır. Protokolün bu makalesi uygulanmamıştır. Hem fizibilite oranı hem de yaklaşık 1 dolar olması gereken protokol, biniş geliri bugün 0,44 $ ‘dan 0.33 $’ a uzatılmıştır. 2022’de enerji birimlerinin fiyatları yüzde 300’ün üzerinde arttı. Bu artış hiçbir zaman bilet fiyatlarına yansıtılmamıştır. “
“Hepimiz bu şehrin iyiliği için çalışıyoruz”
CHP Altan Oksanç Grubu Başkan Yardımcısı, denban’ın hasar gördüğünü ve şunları söyledi: “Izban’ın uygulanması merkezi hükümet ve yerel yönetimler tarafından uygulanan önemli bir iş. Kentsel ulaşım taşınmasına ciddi bir katkı sağlıyor.
“Dönemin hasarı söz konusu”
CHP Karşuzaka Candaş Yeter Meclisi Üyesi “Planın ve Bütçe Komisyonu Değerlendirmeleri ve Şirketin Finansal Yapısı ve İzban Genel Kurulunda tartışılan Bağımsız Denetim Raporu hakkında ayrıntılı bilgi sağlar. Sermaye, Sermaye, Pollico di Capitale, Sermaye İnç.
İzban Aş tarafından gerçekleştirilecek teknik altyapı eserleri uygulanacak. Izmirim kart, Izban hala geçerli “dedi.
İzmir’de toplu taşıma ücretlerine yönelik düzenleme
Büyükşehir belediyesi Izmir’in toplantısı, toplu taşıma araçları oranları organize etmeye gitti. 1 Eylül 2025’ten itibaren geçerli olacak yeni orana göre, tam biniş ücreti 25 TL’den 30 TL’ye yükseltildi ve öğrenci vergisi 10 TL’den 15 TL’ye çıkarıldı.
Öğretmenin binası 17.72 TL’den 20 TL’ye yükseltildi ve 60 yılda yatılı vergi 20 TL’den 25 TL’ye yükseltildi. Öğrenciler için aylık abone, 4.80 TL ila 6.34 TL komisyonunu akredite etti. 90 -Minute uygulama değişmedi. Sonuç olarak, ilk karttan sonraki 90 dakika içinde yapılan transferler ücretsiz olacaktır.
İnsanların aracında oran değişmedi
Öte yandan, genel aracın uygulanması İzban dışındaki ulaşım sistemlerinde devam etmektedir. Karara göre, her gün 05.00-07.00 ve 19.00-20.00 arasında, biniş ücreti %50 indirim olarak uygulanmaya devam edecektir. Bu saatlerde yeni oran 15 TL ile dolu olacak, öğrenci 7.5 TL olacak, öğretmen 60 yılda 10 TL ve 12.5 TL olacak.
Costa Spinger Bütçe
Izmir metropol comunalipalitesi, yakıt, enerji, yabancı para, personel giderleri ve itfa maliyetlerine dayalı yedek parçalar ihtiyacına yönelik düzenleme, etkiye dikkat çekmiştir.
Ağustos 2025’ten itibaren, toplu taşıma hizmetlerinin devamı için belediye bütçesinden 7,3 milyar TL sübvanse edilerek bilet fiyatlarının bu düzeyde korunduğu vurgulanmıştır.