Güncel Haberler

Olaylar Ve Görüşler yazdı : İşlevsel bir nesne olarak insan!.. – Abdullah Dörtlemez


Sisiphos her gün tepede aynı taşı kaldırır, ancak taş tekrar yuvarlanır. Tanrılar tarafından aynı taşı sonsuza dek bir tepeye yuvarlamak kınanır. Taş her seferinde düşer. Bu efsane, anlamdan ayrılan bir işin alegorisidir, yaratıcılıktan uzak bir çaba, başka bir deyişle, önemsiz tekrarda hapis cezasıdır. Hikaye yazar, sanatçıları, filozofları ve çağdaş politikacıları derinden etkiledi.

Bu makalenin amacı, filozof Heidegger’in teknolojisinin anlaşılmasına ve insan kaynaklarına yol açan felsefi ve etik sorunlara dokunarak gösterilen yapay zekanın adamını çerçeveleyen bir çerçeve girmektir.

Sisifya ve verimsizlik döngüsü

Modern dünyada, insanlar sürekli olarak tekrarlanan iş akışlarına mahkumdur; Her gün yeni bir fikir üretmek yerine, önceden tanımlanmış modelleri doldurmalı, operasyona uymak, kurallara teslim olmak için. İnsan kaynakları sistemlerinde, adaylar tekrar tekrar aynı testleri aynı algoritmalarla geçirmeye çalışırlar, ancak bireyin özgünlüğü görülmez. Bu, yaratıcılığı görmezden gelmezse hiçbir anlamı olmayan Sisiphos’un çilesine dönüşür.

Heidegger, teknolojinin sadece enstrümantal bir zihin değil, aynı zamanda ortaya çıkmanın bir yolu olduğunu öne sürüyor. Bu bağlamda, insan artık modern teknolojik düzende bir konu değildir ve işlevsel bir nesneye “insan kaynakları” olarak indirgenir.

Gesel aslında insanları “kullanılabilir kaynaklar” olarak yapan entelektüel ve pratik bir resimdir. Bu durumda, insanlar sadece teknolojinin mantığında bir kaynak olarak detaylandırılır. Başka bir deyişle, bir insan bir konu olmaktan vazgeçer ve işlevsel bir nesne haline gelir, “insan kaynağı … insanların varlığı burada” mevcut “olarak ölçülebilir olmasıdır; potansiyel sadece varoluşsal derinliği ile değil, bir işlev olarak kabul edilir.

Yapay zekanın etkisi

Heidegger’in bugün yapay zeka ve veri ekonomisi dünyasında daha önemli hale geldi: insan davranışını, duyguları ve tercihleri ​​ölçülebilir veriler olarak kodlayan yapay zeka sistemleri. Bu sadece sayısallaştırılmış bir varlığa dönüştürülmekle kalmaz, aynı zamanda veri (veri noktası) ve bir kişinin “optimize edilmesini sağlayan bir tarihte görmeyi de mümkün kılar.” Hasili, “insan kaynakları” artık sadece işe alım sürecini değil, aynı zamanda yönetilen verimlilik, zihinsel verim ve behavoral eğilimler.

Tasarrufların unutulması: İnsan varlık olarak değil, fonksiyonel bir yetenek olarak algılanır. Yukarıda belirtildiği gibi, insanın varlığı “mevcut” olarak ölçülür; Sadece insanların işlevi, potansiyeli, varoluş derinliği değil, sadece işlevdir.

Öznelliği Çözme: Karar, irade ve etik sorumluluk gibi insan kalitesi algoritmalar tarafından yönlendirilir. Teknoloji, bir kişinin kendisiyle kurduğu ilişkiyi, başka bir deyişle teknolojiyi, adamı “Ben kimim?” Sorunun cevabını değiştirin.

Hayatta kalma olasılığının varlığı: Heidegger, teknolojinin “kader bir maruz kalma olduğunu söylese de, sanat, düşüncenin ve” açılış/hakikat “in hala bir kurtuluş yolu sunduğunu ima etmez. Aşağıdaki gibi ifade edilebilir,” gizler, işlev kaybını ortaya çıkarır “, yani araç çalışırken gizlidir; kırıldığında, gerçek doğası bu noktada ortaya çıkar.

Ne yapalım?

Her ne kadar “çerçeve” teknolojik kavramı bilim dünyasında güçlü bir şekilde eleştirilmiş olsa da, yapay zeka modelinin insanın nasıl olduğunu anlamak için güçlü felsefi toprak sağlar. “İnsan” artık bir kaynak. İnsanlık, sadece veriler, sadece üretici, sadece bir performans aracı değil, bunları etik, felsefi ve insan düzeyinde tanımlaması ve değiştirmesi gerektiği anlamına gelir. Özellikle, teknolojiye “kişilik haklarını” entegre eden yasal kesinliklere ulaşmak gerekir. Bu kurs; Felsefe, etik, yaratıcılık, hukuk ve her şeyden önce sanatla programlama ile dönüştürülebilir. Güçleri ve alternatifleri işlevsel bir nesne olarak görmek yerine, onları değerli bir varlık olarak görmelerini istiyoruz! ..

Abdullah DörtleMez

Tarihçi, Avukat, Onursal Konsey Üyesi

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu